سرخط خبرها

معرفی هیات انتخاب متون هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی

  • کد خبر: ۲۰۵۱۸۲
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
معرفی هیات انتخاب متون هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی
سه نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر به عنوان هیات انتخاب متون هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز اعضا هیات انتخاب متون رسیده به دوره جشنواره هوشنگ هیهاوند، نوشین تبریزی و ایوب آقاخانی، سه درام نویس و کارگردان تئاتر، معرفی شدند.

این هیات سه نفره خوانش و انتخاب ۱۴۵ اثر متقاضی حضور در جشنواره را آغاز کرده است.

هوشنگ هیهاوند، متولد ۱۳۳۸ مسجدسلیمان، بازیگر و کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر است که از سال‌های ۵۲ به بعد فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده و در آثار متعدد نمایشی از جمله نمایش‌های مکبث، دیر راهبان، گالیله و ... به کارگردانی فرهاد مهندس پور بازی کرده است. بازی در فیلم سینمایی شهر زیبا اصغر فرهادی از سوابق سینمایی او به شمار می‌رود. کسب جوایز متعدد تئاتری، داوری جشنواره‌های مختلف تئاتری و نگارش چندین مقاله، نقد و ... را در پرونده کاری دارد.

نوشین تبریزی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که دانش آموخته دانشکده هنر و معماریست، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۷۸ آغاز کرده و در کارنامه هنری خود آثار موفقی همچون تالاب هشیلان، طعم آلوی جنگلی، موش توی پیت حلبی، خانه پدری، رومئو و ِولیت، بوتولیسم، نیازمندیها، محبوبه ها، گنجفه و... را دارد.

ایوب آقاخانی نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و سینما، زاده ۱۳۵۴ در تبریز، علاوه بر مسئولیت‌های اجرایی در فضای تئاتر و استمرار فعالیت در تولیدات نمایشی و رادیویی، تالیف ۴۴ نمایشنامه، دو پژوهش و مجموعه اشعار، ترجمه چهار اثر، کارگردانی ۲۵ اثر نمایشی و بازی در چندین تئاتر، سریال، فیلم سینمایی همچنین کسب جوایز متعدد هنری در حوزه تئاتر و رادیو را در پرونده کاری خود دارد.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با دبیری اتابک نادری در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ و با محوریت اجرای عمومی در شهر‌های محل تولید برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->